Temat: Struny i kamerton

Witam. Jestem tu nowy wiec przedstawię się. Mam na imię Piotr lat 17 i jestem kompletnie zielony jeśli chodzi o instrumenty muzyczne.  Niedawno dostałem gitarę klasyczną na której chcę nauczyć się grać. Niestety, podczas prób strojenia jedna ze strun pękła. Mam do was parę pytań. Chcę kupić nowe i nie wiem czy jest sens wydawać masę  pieniędzy na droższy produkt czy lepiej trochę zaoszczędzić? Jaką wybrać grubość? Czy lepiej kupić kamerton czy tani stroik elektryczny? No i czy warto kupić kostki do gry?

2

Odp: Struny i kamerton

Struny kup gdzieś za około 25-35 zł. Powinny Cię zadowolić. Grubość - dowolnie. Najlepiej średnie (powiedz sprzedawcy, że chcesz średnie to Ci da). Skoro zaczynasz przygodę, lepiej zakup stroik elektryczny. Przy wyborze stroika pamiętaj, aby zakupić taki przypinany do główki. Co do kostek, jak kto woli. Masz klasyka - ja do klasyka kostek bym nie używał, moim zdaniem gra kostką na klasyku tak jakby odejmuje tego "klasycznego uroku", lecz to tylko moje skromne zdanie. Mam nadzieję, że pomogłem. smile

3

Odp: Struny i kamerton

Dziękuje! Pomogłeś wink

4

Odp: Struny i kamerton

Kup struny za 19, a pozostałe 6zł z tych 25 zostaw sobie na piwo, naprawdę. Różnicy nie usłyszysz, w trwałości wielkiej różnicy nie będzie, a Ty przynajmniej się piwa napijesz. Chyba, że srasz kasą. To kup sobie najdroższy komplet strun jaki będzie w sklepie, a idąc do sklepu po piwo rzuć kilka złotych jakiemuś żebrakowi. Napijesz się piwa, żebrak będzie zadowolony, a w strunach różnicy i tak nie odczujesz, no ale kto bogatemu zabroni.

Na klasyku nikt normalny kostką nie gra. Chyba że się chce nauczyć kostkować, bo i tak w przyszłości przymierza się do grania na elektryku. Swoją drogą - jesteś pewien że to gitara klasyczna, a nie akustyczna?