1 (edytowany przez Dimmu Borgir 2012-02-29 16:01:04)

Temat: Małe pytanie do chwytów barowych

Cześć jestem tu nowy i chciałem się zapytać odnośnie tego

Przesuwać możesz również chwyty A-dur i a-moll.

W tym przypadku kierujesz się dźwiękami struny A.

Na 5 progu wychodzi d dur z chwytów barowych z grupy A , później pisze i tak dalej.. Czyli np. na ósmym progu wyjdzie F-dur ?   Czy może te chwyty które są przedstawione są jedynymi które mogą być w tej grupie A ?

Pozdrawiam
Adrian

2 (edytowany przez mikel1994 2012-02-29 17:00:06)

Odp: Małe pytanie do chwytów barowych

Dzieję się tak ze wszystkimi chwytami, czyli masz rację, na 8. progu jest F -dur.

Oczywiście na 8 progu poprzeczka, a 3 palce ustawione na 10 progu.


Wszystkie chwyty, akordy, skale i interwały przesunięte o jeden próg w górę to to samo, tylko półton/dźwięk wyżej... No znaczy się jak dźwięki gamy c-dur przesuniemy wszystkie o 1 próg w górę to będziemy mieć cis-dur, a jak E5 przesuniemy próg do góry to będzie F5

J&D l80 + T. Burton Greengo + Randall RX75RG2 + Coxx Cg-15

3

Odp: Małe pytanie do chwytów barowych

Okey już rozumiem bardzo dziękuje za pomoc  ; )

4 (edytowany przez kojot 2012-09-14 16:42:45)

Odp: Małe pytanie do chwytów barowych

To ja mam kolejne pytanie: podane zostały sposoby chwytania akordów z prymą na strunie E6 i A5. Ale przecież są jeszcze inne. Z prymą na D4 jest łatwo: kształt dur/mol/septyma, poprzeczka i do przodu. Ja jednak szukam akordów ze strun e1, H2 i G3. Możecie podać jakieś przykłady? Coś ode mnie:

e1  3                    <--------- nr. progu         
H2  1             
G3  3               
D4  2             

Pryma na H2, jest to w tym przypadku C7.


e1    12                 <--------- nr. progu         
H2    11
G3    12
D4    10

Pryma na D4, C7.

Jakieś przykłady?

Znalazłem tą stronę jak macie inne opcje to podajcie
http://www.all-guitar-chords.com/index. … m=&v=3

Fender Stratocaster MiA + Marshall VS 8080
poradnik teorii gitarowej - http://www.sendspace.pl/file/ec10e24565 … za-ver-2-0 wink

5

Odp: Małe pytanie do chwytów barowych

Akordy na gitarze gra się tak, że pryma jest najniższym dźwiękiem, więc na próżno szukać akordów z prymą na strunie h, czy 1e (akord do trójdźwięk, więc potrzebujesz co najmniej 3 strun). Napisałem na gitarze, ponieważ na klawiszach przyjęło się granie przewrotów.

Jeśli najniższym dźwiękiem jest tercja, lub kwinta (a raczej jej odpowiednik w niższej oktawie), mamy do czyniena z przewrotami akordów (jest w kursie o tym).

Innych ułożeń niż te najpopularniejsze się nie stosuje, bo po co? Jeżeli Ci mało, to zapoznaj się z tym, jak się buduje akordy i z rozkładem dźwięków na gryfie i wyszukuj swoich własnych opalcowań. Może coś będzie brzmiało lepiej niż te standardowe pochodne od a, e i d?

J&D l80 + T. Burton Greengo + Randall RX75RG2 + Coxx Cg-15