1

Temat: Czy słuch muzyczny można wyćwiczyć?

Witajcie,

W temacie gry na gitarze jestem całkowicie zielony, czuję od dawna wielką fascynację do muzyki rockowej i bardzo chcę spróbować swych sił na gitarze. Czy mógłby mi ktoś wyjaśnić jak to jest ze słuchem muzyczny - czy on jest niezbędny by nauczyć się grac na gitarze, czy jest to rzecz, którą można wyćwiczyć, udoskonalić? Byłem na spotkaniu z instruktorem nauki gry na gitarze i niestety okazało się, że słuchu nie mam. Czy wobec tego mogę próbować swych sił na gitarze? Czy dużo ćwicząc i ciężko pracując jestem w stanie opracować grę na gitarze, czy raczej szansa na to jest mała albo nie ma jej w ogóle?
Z góry dzięki za odpowiedzi.

2

Odp: Czy słuch muzyczny można wyćwiczyć?

Jasne, że możesz się nauczyć grać i wyćwiczyć słuch!

Znam parę przypadków, kiedy jakiś "instruktor" czy "ekspert" twierdził, że ktoś nie ma predyspozycji, a mimo to udawało mu się nauczyć świetnie grać.

Ja sam za posiadacza świetnego słuchu się nie uważam, ale nie przeszkadzało mi to w rozpoczęciu nauki, z czasem słuch się wyrabia, i nawet jeśli nie sięgnie on ideału to można i tak grać na zadowalającym poziomie i czerpać z tego mnóstwo radochy smile

Tak młody jak dzisiaj nie będziesz już nigdy. Bierz gitarę i graj!
Gitara dla początkujących
Ukulele dla początkujących
Ćwiczenia słuchu dla gitarzystów

3

Odp: Czy słuch muzyczny można wyćwiczyć?

Dokładnie! Ale należy również brać pod uwagę to, że brak słuchu muzycznego będzie w jakiś sposób hamował postępy. Każdy muzyk obdarzony świetnym słuchem ma większe szanse na szybkie opanowanie instrumentu, a dodatkowo może się zdarzyć, że jego kompozycje będą "fajniejsze" od tych, które wyjdą od "głuchego".

4

Odp: Czy słuch muzyczny można wyćwiczyć?

Ten instruktor, też nie zachował sie tak jak tzreba. Słuch da się wyćwiczyć, znam kilka osób którym "sloń nadepnął na ucho" a pomimo to, po intensywnej nauce są świetnymi gitarzystami. Nie przejmuj się i stawiaj na swoim smile