Temat: Kolumny i heady - O co w tym cho?

siema, jako że jestem zielony w wzmacniaczach to mam pytanie(a).. 
[video]http://www.youtube.com/watch?v=y3BHP7B_ … re=related[/video]

Jak szukać takich zestawów tzn. gdybym kiedys chciał sobie kupić jakiegoś orange'a, taki zestaw kolumna i head, jak je ze sobą łączyć, jaka moc to już wystarczająco dla takiego zestawu? Bo jak widzę kolumny 2x12 czy coś w tym stylu to mi sie wydaje ze to mało. Wgl ten sam dół bez head'a to sie nazywa kolumna? big_smile Może mi ktoś wytłumaczy o co chodzi w tym wszystkim, bo nie wiem jak tego szukać w google i jak już powiedziałem jestem w tym zielony(co widać po samych moich pytaniach wyżej, nawet nie wiem, jak je konkretnie zadać) a to już mi nie wypada..

http://www.youtube.com/user/Brtk93
Fender American Standard Stratocaster

2

Odp: Kolumny i heady - O co w tym cho?

Moc kolumny(paki) musi przewyższać moc head'a, przynajmniej o jakieś 20%.
2x12 oznacza 2 głosniki o rozmiarze 12" (cali).

Epiphone Les Paul Standard Plus + Marshall AFD DIY ;] (full lampa) + Dunlop GCB-95

3 (edytowany przez marcinos83 2012-03-08 15:50:26)

Odp: Kolumny i heady - O co w tym cho?

Skoroś taki zielony, to od razu chcesz pakę kupować?? big_smile
HEAD - to ten prostokąt na górze. Robi za wzmacniasz
Kolumna - to ten duży kwadrat na dole. Robi za głośnik. Można je łączyć praktycznie dowolnie (jak na filmiku który załączyłeś - marshall + orange). Ale pamiętaj o przestrodze kolegi mpx'a (tudzież nie podłączaj heada gitarowego do kolumny przeznaczonej do kontrabasu).
Osobiście orange'ów nie polecam - nie ograłem wszystkich, ale miałem styczności co nieco, i moim zdaniem brzmią mega-słąbo. Wystrzegaj się również marshala JCM9000.

Na początek kup sobie porządne kombo, czyli jednoczęściowy wzmak :]

4

Odp: Kolumny i heady - O co w tym cho?

marcinos83 napisał/a:

Skoroś taki zielony, to od razu chcesz pakę kupować?? big_smile

Bo na samym headzie nie pogra?

marcinos83 napisał/a: