Temat: Gitara leworęczna czy praworęczna

Witam,

jestem praworęczna, ale gitarę odruchowo biorę jak leworęczny (tak samo z hokejem, zawsze grałam na lewą stronę), nie wiem zupełnie dlaczego. Jestem też początkującym gitarzystą i przyznam się, że szczerze zgłupiałam co do strony na którą powinnam grać. Wczoraj doszedł do mnie lag tl66d i po kilku godzinkach brzękole początki titanica. Próbowałam na tą i na tą stronę grać, fakt faktem piórko mniej pewnie trzymam w lewej dłoni, wiadomo i troszeczkę lewy bark już czuję big_smile

Czy praworęczni powinni grać na praworęcznych gitarach? czy jest jakaś metoda żeby się przekonać, która strona będzie dla mnie lepsza?

2

Odp: Gitara leworęczna czy praworęczna

Ja bym sugerował grać na praworęcznej gitarze.

Tak młody jak dzisiaj nie będziesz już nigdy. Bierz gitarę i graj!
Gitara dla początkujących
Ukulele dla początkujących
Ćwiczenia słuchu dla gitarzystów

3

Odp: Gitara leworęczna czy praworęczna

Aha, rozumiem z powodu praworęczności tak? czy zawsze kostka powinna być w silniejszej ręce?

4

Odp: Gitara leworęczna czy praworęczna

Raczej z powodu praworęczności (Trzymanie gitary).

Tak młody jak dzisiaj nie będziesz już nigdy. Bierz gitarę i graj!
Gitara dla początkujących
Ukulele dla początkujących
Ćwiczenia słuchu dla gitarzystów

5

Odp: Gitara leworęczna czy praworęczna

mam pytanie kupiłem gitare dla praworęcznych i mostek czy jak to sie tam nazywa jest lekko wygietywięc brzmienie jest inne gdy poprzemieniasz struny więc chyba sie pomyliłeś pisząc poradnik ucze sie grac lewą ręką i niewiem czy zakuipć porządną gitare dla prawo i zamienić struny czy dla lewo i dać sobie ze wszystkim spokój?

6

Odp: Gitara leworęczna czy praworęczna

To ciekawe co piszesz, nie pomyślałem o tym wcześniej.

Napisz więcej o tym innym brzmieniu, rzeczywiście słychać mocno różnicę? A może gitara nie daje się tak dobrze nastroić przy przełożeniu strun?

Tak młody jak dzisiaj nie będziesz już nigdy. Bierz gitarę i graj!